Regulamin
Regulamin Platformy Media Markt FotoLab
z
dnia 25.05.2018 r.
-
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
-
Platforma Media
Markt FotoLab prowadzona jest przez Usługodawcę.
-
Platforma Media
Markt FotoLab jest platformą teleinformatyczną (systemem
informacji i zdalnego wyboru oraz zakupu Towarów), umożliwiającą
Użytkownikom zapoznanie się z Towarami Sprzedających oraz
zawarcie Umowy Sprzedaży Towaru. W tym celu Usługodawca udostępnia
Użytkownikom odpowiednie narzędzia systemowe oraz świadczy Usługi
na zasadach określonych w Regulaminie.
-
Korzystanie z
Platformy Media Markt Fotolab przez Użytkownika możliwe jest
wyłącznie przy użyciu komputera, tabletu, smartfona lub innych
podobnych urządzeń posiadających dostęp do Internetu,
wyposażonych ekran o minimalnej rozdzielczości 1024x768 pikseli i
korzystających ze standardowych przeglądarek internetowych takich
jak Internet Explorer w wersji 7.0 lub nowszej z włączoną obsługą
ActiveX, JavaScript i cookies; Mozilla Firefox w wersji 3.0 lub
nowszej z włączoną obsługą appletów Java, JavaScript i
cookies. Konieczne jest również posiadanie aktywnego konta poczty
elektronicznej (e-mail).
-
Użytkownik
korzystający z Platformy Media Markt FotoLab zobowiązany jest do
przestrzegania Regulaminu.
-
Regulamin
określa zasady korzystania z Platformy Media Markt Fotolab,
składania zamówień na Towary, uiszczania przez Użytkownika ceny
sprzedaży Towarów, dostarczania i odbioru przez Użytkownika
zamówionych Towarów, uprawnień Użytkownika do anulowania
zamówienia i odstąpienia od umowy oraz zasady składania i
rozpatrywania reklamacji.
-
DEFINICJE
Następującym
wyrażeniom użytym w tekście Regulaminu zostały przypisane
następujące znaczenia:
-
Klauzule -
zezwolenia na przetwarzanie danych osobowych w formie tzw.
checkboxów na odpowiedniej stronie Platformy Media Markt Fotolab,
których Użytkownik udzielił Usługodawcy podczas rejestracji
Konta;
-
Konsument -
osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową, w tym nabywająca Towar, dla celów niezwiązanych z
prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową;
-
Konto - zbiór
informacji przechowywanych na Platformie Media Markt FotoLab oraz w
systemie teleinformatycznym Usługodawcy dotyczących danego
Użytkownika oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych
Umów Sprzedaży, z wykorzystaniem którego Użytkownik może
składać Zamówienia, zawierać Umowy Sprzedaży;
-
Login - adres
poczty elektronicznej Użytkownika używany podczas procesu
rejestracji i każdorazowego korzystania z Konta;
-
Polityka
Prywatności - zbiór zasad dotyczących przetwarzania i ochrony
danych osobowych Użytkownika stanowiący integralną część
Regulaminu dostępny na Platformie Media Markt FotoLab;
-
Potwierdzenie
Zamówienia - wiadomość elektroniczna (e-mail o temacie:
Potwierdzenie Zamówienia lub Potwierdzenie Zamówienia – gotowe
do odbioru) wysłana przez Sprzedającego na adres poczty
elektronicznej wskazany przez Użytkownika (w odpowiednim formularzu
elektronicznym, który Użytkownik samodzielnie wypełnił zdalnie
na Platformie Media Markt Foto Lab) potwierdzająca, że wskazane w
jej treści Zamówienie może zostać zrealizowane przez
Sprzedającego. Potwierdzenie Zamówienia zawiera również
odnośniki elektroniczne (tzw. linki) do stosownej treści
Regulaminu oraz Polityki Prywatności;
-
Regulamin -
niniejszy regulamin;
-
Platforma Media
Markt FotoLab - serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę,
dostępny pod adresem elektronicznym: https:\\foto.mediamarkt.pl, za
pośrednictwem którego Użytkownik może uzyskać informacje o
Towarze i jego dostępności oraz kupić Towar u Sprzedającego,
-
Sprzedający -
przedsiębiorca prowadzący placówkę handlową pod marką Media
Markt, korzystający z Platformy Media Markt Fotolab w celu
zaproszenia Użytkowników do zawierania Umów Sprzedaży. Lista
Sprzedających znajduje się w odrębnej zakładce Platformy Media
Markt FotoLab;
-
Towar –
produkty i usługi dostępne w serwisie Platformy Media Markt
Fotolab, w tym w szczególności możliwość wykonania odbitek
zdjęć, itp., za pośrednictwem Platformy Media Markt Fotolab;
-
Treść -
komentarze, opinie lub oceny zamieszczane przez Użytkownika w
serwisie Platformy Media Markt Fotolab. Możliwość zamieszczania
Treści służy wyłącznie tym Użytkownikom, którzy
zarejestrowali Konto po zalogowaniu się na właściwym Koncie;
-
Umowa Sprzedaży
- umowa sprzedaży Towaru zawierana na odległość, tj. za
pośrednictwem Platformy Media Markt FotoLab pomiędzy Użytkownikiem
a Sprzedającym. Doręczenie przez Sprzedającego Użytkownikowi (po
złożeniu przez niego Zamówienia za pośrednictwem Platformy Media
Markt Fotolab) Potwierdzenia Zamówienia jest tożsame z zawarciem
Umowy Sprzedaży. Postanowienia Regulaminu, jak również Polityki
Prywatności oraz zaakceptowanych przez Użytkownika Klauzul stosują
się do Umowy Sprzedaży w odpowiednim zakresie. Umowa Sprzedaży
podlega prawu Rzeczypospolitej Polskiej, zawierana jest wyłącznie
w języku polskim i w takim języku powinna być interpretowana;
-
Newsletter -
informacje, w tym informacje handlowe w rozumieniu ustawy z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z
2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami) pochodzące od Usługodawcy
lub Sprzedających, wysyłane Użytkownikowi drogą elektroniczną,
przez lub w imieniu Usługodawcy lub Sprzedających;
-
Usługodawca -
Media Saturn Online Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres:
02-222 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 179, wpisana do rejestru
przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st.
Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS 0000403979, o numerze REGON 145902629, o numerze NIP
7010327611; e-mail: info@mediamarkt.pl;
-
Użytkownik -
osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, lub posiada pełną
zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka
organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we
własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która
korzysta z Platformy Media Markt Fotolab;
-
Zamówienie -
deklaracja woli zakupu Towaru uzewnętrzniona przez Użytkownika
Platformy Media Markt FotoLab (poprzez zdalne wypełnienie
elektronicznego formularza na Platofrmie Media Markt Fotolab), w
sposób umożliwiający Sprzedającemu i Usługodawcy identyfikację
Użytkownika, precyzująca ponadto Towar mający stanowić przedmiot
Umowy Sprzedaży, miejsce jego odbioru lub dostawy oraz formę
płatności ceny za Towar.
-
ZAPROSZENIE
DO ZAWARCIA UMOWY
-
Informacje o
Towarach, ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje
zamieszczone na Platformie Media Markt FotoLab poczytuje się w
razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia
umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Nie stanowią one
również zapewnienia Sprzedającego.
-
KORZYSTANIE
Z PLATFORMY MEDIA MARKT FOTOLAB
-
Przeglądanie
Towarów oraz ogólnie dostępnych informacji zamieszczonych na
Platformie Media Markt FotoLab nie wymaga rejestracji Konta.
-
Rejestracja
Konta, a także korzystanie z funkcjonalności Platformy Media Markt
Fotolab są nieodpłatne.
-
Użytkownik
może złożyć Zamówienie w sposób określony w pkt. VI.1.
-
KONTO
UŻYTKOWNIKA. Rejestracja Konta wymaga od Użytkownika zdalnego
wypełnienia stosownego formularza elektronicznego (dostępnego na
Platformie Media Markt FotoLab) poprzez wprowadzenie wymaganych
przez Usługodawcę danych, w tym danych osobowych obejmujących
imię i nazwisko Użytkownika, adres poczty elektronicznej (e-mail)
Użytkownika, jego numer telefonu oraz kodu pocztowy Użytkownika.
W procesie rejestracji Konta Użytkownik samodzielnie ustala i
wprowadza Login oraz hasło. Rejestracja Konta wymaga nadto
zaakceptowania przez Użytkownika (poprzez zaznaczenie odpowiedniego
pola wyboru [checkbox]) niniejszego Regulaminu i Polityki
Prywatności. Użytkownik nie ma obowiązku akceptacji pozostałych
Klauzul. Użytkownik jest zobowiązany do podania wszystkich
niezbędnych danych umożliwiających rejestrację Konta.
-
Konto jest
przypisane do Użytkownika. Użytkownik ma prawo do rejestracji
tylko jednego Konta.
-
Możliwość
wyboru i zakupu Towaru od Sprzedającego oraz możliwość
zamieszczania Treści jest dostępna za pośrednictwem Platformy
Media Markt Fotolab. Newsletter jest wysyłany na adres poczty
elektronicznej podany przez Użytkownika, nie częściej niż dwa
razy w tygodniu (jedynie w przypadku wyrażenia stosownej zgody).
-
Informacje
zgromadzone na Koncie dostępne są dla Usługodawcy oraz dla
Sprzedającego, do którego Użytkownik skierował Zamówienie lub z
którym zawarł Umowę Sprzedaży. Użytkownik ma możliwość
wprowadzenia adresu zamieszkania lub adresu do Dostawy Towaru w celu
realizacji Zamówienia.
-
Konto dostępne
jest dla osób, które zalogują się na nim podając odpowiedni
Login i hasło. Użytkownik ponosi całkowitą odpowiedzialność za
skutki udostępnienia Loginu i hasła osobom trzecim, w tym za
Treści zamieszczane przez te osoby trzecie. Umowy Sprzedaży
zawarte w związku z Zamówieniami złożonymi przez osoby trzecie
korzystające z Konta danego Użytkownika, z przyczyn nie leżących
po stronie Usługodawcy ani Sprzedających, uważane są za zawarte
w imieniu Użytkownika i mają moc wiążącą wobec tego
Użytkownika.
-
Użytkownik ma
prawo do usunięcia założonego przez siebie Konta. W tym celu
Użytkownik wysyła do Usługodawcy wiadomość elektroniczną z
jednoznacznym żądaniem usunięcia Konta. Usługodawca niezwłocznie
usuwa konto, a wszelkie złożone przez Użytkownika Zamówienia, z
wyjątkiem tych, co do których doszło już do zawarcia Umów
Sprzedaży, zostają anulowane.
-
CENA
-
Wszystkie ceny
prezentowane na Platformie Media Markt Fotolab podawane są w
polskich złotych (PLN).
-
Ceny
prezentowane przez Platformę Media Markt Fotolab wyrażone są
wartościami brutto, tzn. zawierają wszelkie podatki oraz inne
daniny publiczne należne w związku z zakupem Towaru, a tym samym
stanowią całkowity wymiar (kwotę) świadczenia należnego
Sprzedającemu od Kupującego w związku z zakupem Towaru.
-
Cena
jednostkowa Towaru uważana jest za wiążąco uzgodnioną pomiędzy
Użytkownikiem a Sprzedającym z chwilą złożenia Zamówienia.
-
Cena
jednostkowa Towaru podana w Sklepie Internetowym może się różnić
od ceny jednostkowej tego samego Towaru, gdyby został on zakupiony
bezpośrednio, fizycznie u Sprzedającego. Dla celów Umowy
Sprzedaży zastosowanie będzie miała cena podana na Platformie
Media Markt Fotolab.
-
ZAMÓWIENIE
-
Użytkownik
może złożyć Zamówienie w następujący sposób przez Konto - po
zarejestrowaniu Konta i zalogowaniu się na Koncie z wykorzystaniem
właściwego Loginu i hasła.
-
Informacja o
głównych cechach, cenie, dostępności Towaru wyświetla się na
Platformie Media Markt FotoLab lub w opisie Towaru.
-
Zamówienia na
Platformie Media Markt Fotolab można składać dwadzieścia cztery
(24) godziny na dobę przez cały rok kalendarzowy, z zastrzeżeniem,
że Zamówienia złożone po godzinie 21.00 oraz w dni ustawowo
wolne od pracy będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
Platforma Media Markt FotoLab może być niedostępna dla
Użytkowników podczas okresowej konserwacji oraz w razie jego
awarii. Okresowa konserwacja Platformy Media Markt Fotolab odbywa
się jeden (1) raz na miesiąc i nie będzie trwała dłużej niż
czterdzieści osiem (48) godzin.
-
Użytkownik w
przypadku wskazania jako miejsce odbioru - Dostawa do domu,
zobowiązany jest podać następujące dane: imię, nazwisko, adres
e-mail, numer telefonu, adres korespondencyjny - w tym ulicę, numer
domu, numer mieszkania, kod pocztowy, miejscowość.
W
celu złożenia Zamówienia Użytkownik - poprzez Platformę Media
Markt Fotolab:
-
Loguję się
do Konta (w nieposiadania Konta przez Użytkownika, będzie on
zobowiązany do zarejestrowania Konta stosownie do pkt IV. 4
niniejszego Regulaminu).
-
Wybiera Towar,
który ma być przedmiotem Umowy Sprzedaży poprzez dodanie go do
Koszyka:
-
Zamówienia
obejmują wykonywanie odbitek na papierze fotograficznym z plików
przesłanych przez Klienta do systemu Platformy Media Markt
FotoLab. Odbitki wykonywane są z plików zapisanych w formacie
JPG.
-
Odbitki są
wykonywane w stosunku boków 2:3. Oznacza to, że zdjęcia w
formacie 3:4 zostają automatycznie przycięte z góry i dołu
(autokadrowanie) albo wykonany jest pełen kadr, lecz po bokach
pozostają białe paski.
-
Klient może
dokonać wyboru sposobu kadrowania podczas wybierania formatu
zdjęć w "koszyku", podczas składania Zamówienia.
-
Zdjęcia są
wykonywane w rozdzielczości 300 dpi. Z tego powodu przesyłane w
systemie Platformy Media Markt FotoLab zdjęcia muszą mieć
odpowiednią wielkość tj:
-
9x13 -
1051x1500 pikseli
-
10x15 -
1205x1795 pikseli
-
13x18 -
1500x2102 pikseli
-
15x21 -
1795x2551 pikseli
-
21x30 -
2480x3508 pikseli
-
25x38 -
3000x4500 pikseli
-
30x40 -
3602x4724 pikseli
-
30x45 -
3602x5398 pikseli
-
Wybiera sposób
doręczenia Towaru z listy dostępnej na Platformie Media Markt
FotoLab, albo wybiera miejsce Dostawy Towaru i wybiera dostępny
dla danego Towaru sposób Dostawy Towaru. Cena i termin Dostawy
Towaru do miejsca wskazanego przez Użytkownika w ramach Towaru są
wskazane przy Towarze;
-
Wybiera sposób
płatności spośród opcji oznaczonych jako dostępne na
Platformie Media Markt FotoLab lub w sposób dostępny u
Sprzedającego w razie wyboru odbioru u Sprzedającego;
-
Weryfikuje
prawidłowość wprowadzonych/wybranych danych dotyczących
Zamówienia, w szczególności ilość i rodzaj zamawianych
Towarów, miejsce odbioru Dostawy Towaru, danych Użytkownika oraz
cenę za Towar lub cenę za Dostawę Towaru oraz formę płatności;
-
Potwierdza,
jako wiążące go, postanowienia Regulaminu, Polityki Prywatności
oraz, jeżeli wyrazi na to chęć, potwierdza jako wiążące go
stosowne Klauzule;
-
Zaznacza opcję
„Zamawiam”, która oznacza że złożenie Zamówienia wiąże
się z obowiązkiem zapłaty.
-
Po realizacji
Zmówienia przesłane przez Użytkownika pliki, których nie
umieścił w swoim albumie internetowym są usuwane z systemu.
Zrealizowane Zmówienia, które nie zostały odebrane przez
Użytkownika w ciągu 3 miesięcy od dnia realizacji Umowy
Sprzedaży, zostają zniszczone. Zdjęcia w albumach internetowych
Platformy Media Markt Fotolab przechowywane są przez 6 miesięcy.
Każde złożenie Zamówienia przedłuża ten okres na kolejne 6
miesięcy od momentu złożenia Zamówienia. Albumy internetowe
każdego Użytkownika mogą pomieścić pliki o łącznej
pojemności do 500 MB.
-
Użytkownika
zobowiązuje się nie wysyłać do realizacji:
-
zleceń
zawierających treści obelżywe lub w inny sposób naruszające
dobra osobiste osób trzecich,
-
zleceń
zawierających jakąkolwiek formę przemocy, profanacji lub
pornografii,
-
zleceń
zawierających treści sprzeczne z obowiązującym prawem i
ogólnie przyjętymi normami, w tym zasadami współżycia
społecznego
-
W przypadku
otrzymania przez Usługobiorcę Zamówienia zawierającego treści
opisane w pkt VI. 4. .9 powyżej, Usługodawca zastrzega sobie prawo
do anulowania takiego Zamówienia.
-
Użytkownik w
przypadku wskazania jako miejsce odbioru - odbiór w markecie,
zobowiązany jest podać następujące dane: imię, nazwisko, adres
e-mail, numer telefonu, kod pocztowy.
-
Użytkownik w
przypadku wskazania jako miejsce odbioru - odbiór w punkcie odbioru
inpost lub ups, zobowiązany jest podać następujące dane: imię,
nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, kod pocztowy oraz wybrać
punkt odbioru.
-
Zamówienie
złożone przez Użytkownika zostanie potwierdzone w formie
wiadomości elektronicznej e-mail o temacie „Nowe Zamówienie”.
Stanowi ono jedynie potwierdzenie doręczenia Zamówienia na serwer
poczty elektronicznej Usługodawcy i nie kreuje zobowiązań po
stronie Użytkownika, Usługodawcy ani Sprzedającego.
-
Usługodawca
przekazuje Zamówienie do Sprzedającego.
-
Sprzedający
rozpatruje złożone Zamówienie pod kątem możliwości jego
realizacji. Warunkiem Potwierdzenia Zamówienia jest dostępność
Towaru w magazynie Sprzedającego.
-
Użytkownik
może anulować Zamówienie do chwili zawarcia Umowy Sprzedaży
(Potwierdzenia Zamówienia).
-
W przypadku,
gdy realizacja części lub całości Zamówienia nie będzie
możliwa Sprzedający bez zbędnej zwłoki (pocztą elektroniczną
lub telefonicznie): a) poinformuje Użytkownika o anulowaniu
Zamówienia w całości (Zamówienie uważane jest wówczas za
niezłożone) albo b) zaproponuje Użytkownikowi anulowanie
Zamówienia w części, w której jego realizacja nie jest możliwa.
W przypadku wyboru tej możliwości przez Użytkownika, przedmiotem
Umowy Sprzedaży zawieranej w wykonaniu danego Zamówienia będą
Towary objęte pozostałą częścią tego Zamówienia (w części
niemożliwej do realizacji Zamówienie to uważane będzie za
niezłożone).
-
W terminie
dwóch (2) kolejnych dni po otrzymaniu od Sprzedającego propozycji
anulowania Zamówienia w części Użytkownik może potwierdzić
Sprzedającemu w odpowiedniej formie (tj. pocztą elektroniczną)
swoją zgodę na częściowe anulowanie Zamówienia. Jeżeli w tym
terminie Użytkownik nie przekaże Sprzedającemu stosownego
potwierdzenia, odnośne Zamówienie traktowane będzie, jako
anulowane w całości przez Użytkownika.
-
Sprzedający za
pośrednictwem Platformy Media Markt Fotolab potwierdza możliwość,
gotowość i przystąpienie do realizacji Zamówienia w wybranym
przez Użytkownika miejscu odbioru Towaru, lub Dostawy Towaru na
adres podanym przez Użytkownika, wysyłając do Użytkownika
Potwierdzenie Zamówienia.
-
Treść
złożonego Zamówienia i związanej z nim Umowy Sprzedaży oraz
treść zaakceptowanych przez Użytkownika Klauzul w brzmieniu
wiążącym Strony w dacie zawarcia danej Umowy Sprzedaży
przesyłana jako Potwierdzenie Zamówienia ze stosownymi odnośnikami
do treści Regulaminu oraz Polityki Prywatności (Potwierdzenie
Zamówienia).
-
Potwierdzenie
Zamówienia zostanie wysłane przez Sprzedającego za pośrednictwem
Platformy Media Markt Fotolab nie później, niż w terminie
trzydziestu (30) dni od dnia przesłania przez Usługodawcę
wiadomości elektronicznej e-mail o temacie „Nowe Zamówienie”.
-
Umowa Sprzedaży
zostaje zawarta i nabiera pomiędzy Sprzedającym a Użytkownikiem
mocy wiążącej z chwilą doręczenia na serwer poczty
elektronicznej Użytkownika Potwierdzenia Zamówienia. Za dzień
doręczenia Potwierdzenia Zamówienia uważa się dzień, w którym
wiadomość ta wpłynęła na serwer poczty elektronicznej
obsługujący adres e-mail podany przez Użytkownika w formularzu
elektronicznym Zamówienia.
-
Sprzedający
ani Usługodawca nie ponoszą odpowiedzialności za błędy
popełnione przez Użytkownika przy składaniu Zamówienia lub jego
modyfikacji w trybie przewidzianym w pkt.
VI.12. oraz VI.13. powyżej.
-
Użytkownik
będzie informowany przez Sprzedającego o bieżącym statusie
Zamówienia (przez sms lub e-mail).
-
PŁATNOŚĆ
-
Kupujący może
zapłacić cenę za Towar w sposób dostępny na Platformie Media
Markt Fotolab lub – w przypadku wybrania opcji „Odbiór w
markecie” – w sposób dostępny u Sprzedającego.
-
Sprzedający
zastrzega sobie prawo wyłączenia niektórych form płatności w
odniesieniu do niektórych Towarów, kategorii Towarów lub liczby
zamawianych Towarów. W szczególności niemożliwe jest dokonanie
płatności gotówką w kwocie przekraczającej 15.000 PLN.
-
W zależności
od miejsca rozpoczęcia procesu realizacji Zamówienia (magazyn
własny bądź magazyn zewnętrzny prowadzony przez osobę trzecią),
transakcja sprzedaży zostanie udokumentowana paragonem fiskalnym
lub fakturą w rozumieniu art. 2 ust. 31) ustawy z dnia 11 marca
2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity Dz. U. 2011
nr.177 , poz. 1054 z późn. zm.).
-
Kupujący,
który złożył Zamówienie, może otrzymać od Sprzedającego, na
wskazany przez siebie adres e-mail, fakturę elektroniczną.
Kupujący akceptując warunki Regulaminu Sklepu, Ogólnych Warunków
Umowy Sprzedaży oraz Polityki Prywatności upoważnia Sprzedającego
do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej,
zgodnie z art. 106 b ust. 3 oraz art.106 n ww. Ustawy o podatku od
towarów i usług.
-
Kupującemu
zostanie wystawiona faktura w formie papierowej, jeżeli w trakcie
procesu składania Zamówienia lub w terminie trzech (3) miesięcy
od daty odbioru Towaru u Sprzedającego, Kupujący złożył taki
wniosek Sprzedającemu. Postanowienia zdania poprzedzającego nie
mają zastosowania do Zamówień realizowanych przez Sprzedającego
z magazynu zewnętrznego obsługiwanego przez osobę trzecią.
-
ODBIÓR ALBO
DOSTAWA TOWARU
Sprzedający
wydaje Towar Kupującemu w sposób określony w Potwierdzeniu
Zamówienia.
-
ODBIÓR
-
W przypadku
zaznaczenia przez Kupującego w Zamówieniu opcji „odbiór w
markecie” w wykonaniu Umowy Sprzedaży Sprzedający wydaje Towar
Kupującemu w placówce handlowej (w sklepie sieci Media Markt
prowadzonym przez Sprzedającego), po zapłacie ceny. Sprzedający
nie ponosi kosztów odbioru Towaru (w tym kosztów przybycia
Kupującego do miejsca odbioru Towaru i kosztów transportu Towaru
po jego wydaniu Kupującemu).
-
Towar pozostaje
gotowy do odbioru przez Kupującego w miejscu, o którym mowa w pkt.
1 powyżej przez kolejne dwa (2) dni od daty doręczenia Kupującemu
wiadomości elektronicznej email w temacie „Potwierdzenie
Zamówienia – gotowe do odbioru”.
-
W przypadku,
gdy odbiór Towaru przez Kupującego w terminie określonym w pkt. 2
powyżej nie będzie możliwy strony Umowy Sprzedaży mogą uzgodnić
inny termin odbioru Towaru.
-
W przypadku
nieodebrania Towaru przez Użytkownika w terminie określonym w pkt.
2 lub 3 powyżej, Sprzedający może odstąpić od Umowy Sprzedaży,
składając w tym celu Kupującemu stosowne oświadczenie woli ze
skutkiem na dzień, w którym zostanie ono doręczone Kupującemu. W
takim przypadku Umowa Sprzedaży uważana będzie za niezawartą, a
Zamówienie za anulowane.
-
Sprzedający
może wykonać prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, zastrzeżone
na jego rzecz w pkt. 4 powyżej, w terminie 30 (trzydziestu) dni od
daty bezskutecznego upływu terminu odbioru Towaru (określonego
zgodnie z postanowieniami pkt. 2 lub 3 powyżej).
-
W
okolicznościach przewidzianych w pkt. 4 powyżej Kupujący ani
Sprzedający nie będą zobowiązani względem siebie do żadnych
świadczeń, w szczególności uiszczenia odstępnego, odszkodowania
lub jego surogatu, zwrotu kosztów itp.
-
Zawarcie Umowy
Sprzedaży jest równoznaczne z upoważnieniem Sprzedającego przez
Kupującego do złożenia Kupującemu przez Sprzedającego
oświadczenia woli, o którym mowa w pkt. 4 powyżej, pocztą
elektroniczną na adres elektroniczny podany przez Kupującego.
-
Kupujący może
odebrać Towar osobiście albo wskazać w tym celu Sprzedającemu
osobę trzecią, jako upoważnioną przez Kupującego do odbioru
Towaru i zapłaty ceny. Wskazanie takie Kupujący może przesłać
Sprzedającemu pocztą elektroniczną podając w nim imię i
nazwisko osoby upoważnionej oraz numer referencyjny Zamówienia
(zamieszczony także w treści Potwierdzenia Zamówienia).
-
W celu odbioru
Towaru, Kupujący przedstawi Sprzedającemu (w miejscu odbioru
Towaru) wydruk Potwierdzenia Zamówienia lub numer referencyjny
Zamówienia (zamieszczony także w treści Potwierdzenia
Zamówienia). Sprzedający może żądać od osoby odbierającej
Towar okazania dowodu tożsamości (w celu jej identyfikacji jako
Kupującego lub osoby przez Kupującego upoważnionej w tym
zakresie).
-
DOSTAWA
W przypadku
zaznaczenia przez Kupującego w Zamówieniu opcji „dostawa do
domu”, lub „dostawa do Paczkomatu” lub wybrania innej formy
dostawy Towaru , w wykonaniu Umowy Sprzedaży podmiot trzeci świadczy
usługi Dostawy Towaru, na warunkach wskazanych w odrębnym
regulaminie, zamieszczonym na stronie firmy transportowej.
-
RĘKOJMIA ZA
WADY
-
Sprzedający
odpowiada wobec Kupującego z tytułu rękojmi jeżeli wada fizyczna
zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania
Towaru Kupującemu. Jeżeli Kupującym jest Konsument, a wada
fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania
rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna
istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
-
Jeżeli Towar
ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedający
niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego
wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już
wymieniany lub naprawiony przez Sprzedającego albo Sprzedający nie
uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad lub
usunięcia wady.
-
Jeżeli Towar
ma wadę, Kupujący może żądać wymiany Towaru na wolny od wad
albo usunięcia wady. Sprzedający jest obowiązany wymienić Towar
wadliwy na Towar wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie
bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
-
Sprzedający
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli
doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży Towaru wadliwego w
sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu
z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową
Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Jeżeli Kupującym jest
przedsiębiorca, Sprzedający może odmówić wymiany Towaru na
wolny od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty
zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę Towaru.
-
Kupujący nie
może odstąpić od Umowy Sprzedaży, stosownie do pkt, XII.2.
powyżej, jeżeli wada Towaru jest nieistotna.
-
Kupujący
będący Konsumentem może zamiast zaproponowanego przez
Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od
wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady Towaru,
chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w
sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedającego.
-
Kupujący,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na
koszt Sprzedającego dostarczyć Towar wadliwy do miejsca
oznaczonego w Umowie Sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono
w Umowie Sprzedaży - do miejsca, w którym Towar został wydany
Kupującemu.
-
Postanowienia
pkt. VII.7 i VII.8 stosuje się do zwrotu Towaru w razie odstąpienia
od Umowy Sprzedaży i wymiany Towaru na wolny od wad.
-
Okres
rozpatrywania reklamacji wynosi czternaście (14) dni roboczych
liczonych od dnia otrzymania reklamowanego Towaru przez
Sprzedającego, chyba że Sprzedający poinformuje Kupującego o
konieczności przedłużenia tego terminu w przypadkach
szczególnych, uzasadnionych np. koniecznością zebrania dodatkowej
dokumentacji, informacji na temat przyczyn, lub okoliczności
reklamacji. W takim przypadku z przyczyn niezależnych od
Sprzedającego czas rozpatrzenia reklamacji może ulec wydłużeniu.
Niniejsze postanowienie nie ma zastosowania do
Kupującego będącego Konsumentem.
-
Jeżeli
Kupujący będący Konsumentem zażądał wymiany Towaru lub
usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny,
określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedający
nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu (14)
dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
-
Kupujący
otrzyma potwierdzenie zgłoszenia reklamacji od Sprzedającego.
-
Kupujący
zostanie poinformowany przez Sprzedającego o zakończeniu procesu
reklamacyjnego. Informacja ta będzie również dostępna dla
Kupującego lub w zakładce „Status reklamacji” w Koncie
Kupującego w Sklepie Internetowym po zalogowaniu się na Koncie.
-
W celu
usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji Towarów, zaleca się,
aby Kupujący składając reklamację z tytułu rękojmi wypełnił
formularz reklamacji dostępny na podstronie „Reklamacje” Sklepu
Internetowego i przesłał go Sprzedającemu w postaci skanu drogą
elektroniczną lub pocztą (nie jest to warunek rozpatrywania
reklamacji).
-
Szczegółowych
informacji dotyczących procesu reklamacji można zasięgnąć na
Platformie Media Markt Fotolab, albo bezpośrednio u Sprzedającego.
-
Towar, którego
reklamacja nie zostanie uznana ze względu np. na jej bezzasadność,
lub brak dowodu zakupu u Sprzedającego zostanie odesłany do
Kupującego. Sprzedający może w takiej sytuacji obciążyć
Kupującego kosztami takiej przesyłki.
-
Zdjęcia i
opisy Towarów zamieszczone na Platformie Media Markt FotoLab są
materiałami poglądowymi, które mają na celu jedynie umożliwienie
Użytkownikowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o
właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towaru. W
szczególności wygląd Towaru na zdjęciach prezentowanych na
Platformie Media Markt FotoLab może różnić się w niewielkim
stopniu od zewnętrznego wyglądu Towaru wydawanego Użytkownikowi,
które to różnice mogą wynikać z innych ustawień monitora
Użytkownika, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych
jedynie z używaniem Internetu do zakupów. Powyższe zastrzeżenia
nie odnoszą się do udostępnionych na Platformie Media Markt Foto
Lab specyfikacji Towaru. Nie stanowią podstawy reklamacji
niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie Towaru wydawanego
Kupującemu w zestawieniu z wyglądem Towaru prezentowanym w formie
graficznej na Platformie Media Markt FotoLab o których mowa w
zdaniu poprzednim. Niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w
postaci ograniczenia odpowiedzialności Usługodawcy lub
Sprzedającego wobec Kupującego, w szczególności nie ogranicza w
żaden sposób praw Kupującego będącego Konsumentem do
odstąpienia od umowy.
-
Treść
złożonego Zamówienia i związanej z nim Umowy Sprzedaży oraz
treść zaakceptowanych przez Użytkownika Klauzul w brzmieniu
wiążącym strony w dacie zawarcia danej Umowy Sprzedaży jest
udostępniana Użytkownikowi na Koncie lub przesłana jako
Potwierdzenie Zamówienia wraz ze stosownymi odnośnikami do treści
składających się na Umowę Sprzedaży. Treść Regulaminu, jak
również Polityki Prywatności znajdują się na Platformie Media
Markt FotoLab.
-
INNE PRAWA I
OBOWIĄZKI Platformy Media Markt FotoLab
-
Usługodawca
podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania
Platformy Media Markt FotoLab oraz zobowiązuje się usunąć bez
zbędnej zwłoki nieprawidłowości w działaniu Platformy Media
Markt FotoLab.
-
Usługodawca
zobowiązany jest rozpatrzyć wszelkie reklamacje złożone przez
Użytkownika w zakresie nieprawidłowości, usterek lub przerw w
funkcjonowaniu Platformy Media Markt FotoLab, w terminie nie
dłuższym niż siedem (14) dni, a w uzasadnionych przypadkach do
trzydziestu (30) dni. W celu uniknięcia wątpliwości zastrzega
się, że powyższe postanowienie, odnoszące się do wydłużenia
terminu na udzielenie odpowiedzi (do 30 dni),nie stosuje się do
reklamacji Towarów składanych przez Użytkowników będących
Konsumentami.
-
INNE PRAWA I
OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA
-
Użytkownik
zobowiązany jest do: a. korzystania z Platformy Media Markt FotoLab
w sposób niezakłócający funkcjonowania Platformy Media Markt
Fotolab, b. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub
umieszczanie na Platformie Media Markt Fotolab niezamówionej
informacji handlowej, podejmowanie czynności mających na celu
wejście w posiadanie informacji prawnie chronionych, których
Użytkownik nie był adresatem, c. korzystania z Platformy Media
Markt Fotolab w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami
Regulaminu oraz Polityki Prywatności, a także z przyjętymi w
danym zakresie zwyczajami, d. niedostarczania i nieprzekazywania
treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa.
-
Użytkownik ma
prawo powiadomić Usługodawcę o każdym przypadku naruszenia jego
praw, jak również o jakimkolwiek przypadku naruszenia zasad
określonych w Regulaminie lub Polityce Prywatności.
-
Użytkownik ma
prawo powiadomić Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach,
usterkach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Platformy Media
Markt Fotolab.
-
Wszelkie
pytania, zastrzeżenia, reklamacje w zakresie nieprawidłowości,
usterek lub przerw w funkcjonowaniu Platformy Media Markt Fotolab
Użytkownik powinien zgłaszać pod adresem email: :
info@mediamarkt.pl.
-
Niektóre
komunikaty przesyłane Użytkownikowi przez Usługodawcę lub
Sprzedającego pocztą elektroniczną generowane są automatycznie
przez systemy teleinformatyczne Usługodawcy lub Sprzedającego.
Tego rodzaju wiadomości generowane automatycznie opatrzone będą
odpowiednią wzmianką (o treści „Wiadomość generowana
automatycznie. Prosimy na nią nie odpowiadać.” lub zbliżonej).
Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Usługodawca ani
Sprzedający nie mają możliwości zapoznania się z treścią
żadnych informacji, które Użytkownik przesłałby zwrotnie tj.
wysyłając wiadomość e-mail w trybie odpowiedzi na tak generowany
e-mail Usługodawcy lub Sprzedającego (na adres poczty
elektronicznej, z którego wysłany został taki generowany
automatycznie e-mail). W związku z powyższym, Użytkownik przed
wysłaniem pocztą elektroniczną jakichkolwiek wiadomości
kierowanych do Usługodawcy lub Sprzedającego powinien upewnić
się, że kieruje je pod właściwy adres e-mail, tj. wskazany przez
Usługodawcę lub Sprzedającego jako właściwy do korespondencji.
W razie wątpliwości informacje o korespondencyjnych adresach
Usługodawcy i Sprzedających można znaleźć na Platformie Media
Markt Fotolab.
-
Użytkownik
zobowiązuje się, iż w związku z korzystaniem z Platformy Media
Markt Fotolab nie będzie:
-
naruszał
niniejszego Regulaminu,
-
podawał
danych wprowadzających w błąd lub naruszających prawa osób
trzecich,
-
naruszał praw
majątkowych lub dóbr osobistych Usługodawcy, ani osób trzecich,
w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników,
-
dopuszczał
się zachowań, które są niezgodne z Regulaminem, dobrymi
obyczajami lub obowiązującymi przepisami prawa.
-
W przypadku
naruszenia przez Użytkownika lub osoby trzecie korzystające z jego
Konta obowiązków wynikających z Regulaminu Usługodawca, bez
uszczerbku dla innych uprawnień służących mu w takich
przypadkach z mocy postanowień Regulaminu lub przepisów
obowiązującego prawa, może zlikwidować Konto Użytkownika
-
ODSTĄPIENIE
OD UMOWY SPRZEDAŻY
-
Towar obejmuje
rzecz nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji
Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb. Z tego względu i na podstawie art. 38 pkt 3) ustawy z 30
maja 2014 roku o prawach konsumenta Użytkownikowi będącemu
konsumentem nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej z
Laboratorium bez podawania przyczyn tego odstąpienia. Nie uchybia
to możliwości odstąpienia od umowy przez Klienta będącego
konsumentem w innych, prawem dozwolonych przypadkach (np. w ramach
rękojmi za wady). Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje
również Użytkownikowi nie będącycm konsumentem
-
OCHRONA
DANYCH OSOBOWYCH I POLITYKA PRYWATNOŚCI
-
Administratorem
danych osobowych Użytkowników (dalej: „Administrator”) w
rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO)
jest Usługodawca - Media Saturn Online Sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie, adres: 02-222 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 179.
-
Administratorem
danych osobowych Kupującego (dalej: „Administrator Sprzedawca”)
w rozumieniu RODO jest Sprzedający.
-
Kontakt z
Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem adresu
e-mail
iodo@mediamarkt.pl.
-
Dane osobowe
Kupujących (imię i nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, numer
telefonu) są przetwarzane w celu realizacji zamówienia i wykonania
zawartej z nim umowy sprzedaży, w tym przygotowania i dostarczenia
zamówienia, wystawienia faktury, a także w celu realizacji prawa
odstąpienia do umowy oraz skorzystania z prawa do złożenia
reklamacji na zasadach określonych w Regulaminie.
-
Dane osobowe
Użytkowników, którzy założyli konto na Stronie Sklepu (imię i
nazwisko, adres dostawy, adres e-mail, numer telefonu) są
przetwarzane wyłącznie w zakresie koniecznym do rejestracji i
obsługi konta danego Użytkownika na Stronie Sklepu.
-
Użytkownik lub Kupujący może
wyrazić uprzednią zgodę poprzez akceptację stosownej Klauzuli na
wysyłanie mu Newslettera oraz na wysyłanie mu innych informacji
handlowych w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu
usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze
zmianami). Udzielenie zgody, o której mowa w
zdaniu poprzedzającym jest dobrowolne i nie warunkuje realizacji
złożonego zamówienia.
-
Usługodawca
może przetwarzać dane osobowe Użytkownika (adres e-mail) w celach
marketingowych jedynie za uprzednią zgodą Użytkownika wyrażoną
za pomocą stosownej Klauzuli. Usługodawca może udostępnić takie
dane osobowe Użytkownika osobom trzecim jedynie za uprzednią zgodą
Użytkownika wyrażoną za pomocą stosownej Klauzuli.
-
Podanie danych
osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do realizacji
powyżej wskazanych celów, w tym obsługa konta Użytkownika,
dostarczenia zamówienia, wystawienia faktury, obsługi reklamacji i
prawa odstąpienia od umowy. Informacje te są ściśle poufne i
wykorzystywane wyłącznie przez Usługodawcę lub Sprzedającego,
poddanego tym samym zobowiązaniom co Usługodawca, zgodnie z
Polityką Prywatności dostępną tutaj.
-
Dane osobowe
przetwarzane przez Administratora nie będą udostępnianie na rzecz
innych podmiotów bez uprzedniej zgody wyrażonej przez Użytkownika
lub Kupującego. Dane osobowe mogą być udostępnianie podmiotom do
tego upoważnionym na podstawie przepisów prawa.
-
Administrator
może powierzyć w drodze pisemnej umowy przetwarzanie danych
osobowych podmiotom trzecim wyłącznie w określonym przez niego
celu i zakresie koniecznym do rejestracji i obsługi konta
Użytkownika lub realizacji danego zamówienia i wykonania umowy
zawartej z Kupującym, zgodnie z art. 28 RODO.
-
Dane osobowe
nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej.
-
Dane osobowe
będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, w
tym:
-
w zakresie
danych osobowych niezbędnych do rejestracji i obsługi konta danego
Użytkownika – przez okres niezbędny do realizacji usługi;
-
w zakresie
danych osobowych niezbędnych do realizacji zamówienia – do
momentu wydania Towaru Kupującemu;
-
w zakresie
danych osobowych niezbędnych do realizacji prawa odstąpienia od
umowy oraz prawa do złożenia reklamacji – do dwóch lat od
momentu wydania Towaru Kupującemu;
-
w zakresie
danych osobowych niezbędnych do realizacji celów marketingowych
świadczonych drogą elektroniczną, o których mowa w punkcie 7 –
do momentu wycofania zgody udzielonej przez Użytkownika;
-
Użytkownik lub
Kupujący posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo
ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
przeniesienia, wniesienia sprzeciwu, do wycofania zgody na
przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Skorzystanie z
prawa do wycofania zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z
prawem przetwarzania danych osobowych, które miało miejsce przed
wycofaniem zgody.
-
Użytkownikowi
lub Kupującemu przysługuje prawo wniesienia skargi do Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych
osobowych dotyczących Użytkownika lub Kupującego narusza przepisy
RODO.
-
W celu
realizacji praw, o których mowa w punkcie 13 i 14 należy
skontaktować się z Inspektorem Danych Osobowych za pośrednictwem
adresu e-mail iodo@mediamarkt.pl,
poprzez aktualizacje danych osobowych na Koncie.
-
Strona
wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze Strony Sklepu Użytkownik
lub Kupujący akceptuje, że w urządzeniu końcowym zostaną
zainstalowane pliki cookies, które umożliwiają Usługodawcy
świadczenie usług. Więcej informacji na temat stosowania plików
cookies przez Usługodawcę na Stronie Sklepu można znaleźć w
Polityce Prywatności.
-
TREŚCI
-
Użytkownik,
który podał swoje imię i adres poczty elektronicznej (e-mail)
może zamieszczać Treści.
-
Jeżeli Treści
zamieszczone przez Użytkownika na Platformie Media Markt Fotolab
stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o
prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jedn. Dz. U. z 2006 r.,
Nr 90, poz. 631 ze zmianami), Użytkownik dobrowolnie zamieszczając
Treści na Platformie Media Markt Fotolab z chwilą ich ustalenia
(także w postaci niedokończonej) udziela Usługodawcy
niewyłącznej, nieodpłatnej i nieprzenaszalnej licencji do
korzystania przez Usługodawcę z tych utworów, która obejmuje w
szczególności publikację utworów na Platformie Media Markt
Fotolab, jak również w innych wydawnictwach Usługodawcy. Licencja
zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacji
znanych w chwili zamieszczenia przez Użytkownika na Platformie
Media Markt Treści, w szczególności do pól eksploatacji
określonych w art. 50 powołanej wyżej ustawy o prawie autorskim i
prawach pokrewnych:
-
w zakresie
utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną
techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską,
reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
-
w zakresie
obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono
- wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo
egzemplarzy;
-
w zakresie
rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w lit
-
powyżej -
publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz
nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu
w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu
i w czasie przez siebie wybranym.
-
Użytkownik
przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że Platforma Media Markt
Fotolab nie stanowi forum udostępnianego powszechnie w celu
publikacji dowolnych treści, lecz służy wymianie rzeczowych i
zgodnych z prawem oraz dobrymi obyczajami informacji (w tym opinii,
uwag i ocen) dotyczących Platformy Media Markt Fotolab lub Towarów.
W związku z powyższym - korzystając z Platformy Media Markt
Fotolab poprzez zamieszczanie Treści - Użytkownik godzi się na
ograniczenie swobody jego wypowiedzi na tym forum oraz przyjmuje do
wiadomości i akceptuje, że Treści których zamieszczanie jest
dozwolone:
-
mają
charakter informacyjny i nie stanowią reklamy w rozumieniu ustawy
z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(t.j. Dz. U. z 2003 r., Nr 153, poz. 1503 ze zmianami) oraz ustawy
z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym
praktykom rynkowym (Dz. U. Nr 171, poz. 1206 ze zmianami),
-
nie naruszają
praw autorskich osób trzecich, w szczególności nie stanowią
plagiatu innych utworów, a Użytkownik musi być ich jedynym
autorem,
-
nie zawierają
adresów e-mailowych, adresów do stron internetowych, numerów
komunikatorów, cen produktów itp.,
-
nie zawierają
słów wulgarnych,
-
nie mają
charakteru obraźliwego lub stanowiącego groźbę,
-
nie naruszają
dóbr osobistych osób fizycznych, ani prawnych, ani też dobrych
obyczajów,
-
nie stoją w
sprzeczności z interesem Usługodawcy lub Sprzedającego, w
szczególności nie zawierają odniesień do podmiotów
prowadzących działalność konkurencyjną względem Usługodawcy
lub Sprzedającego,
-
nie stoją w
sprzeczności z Regulaminem, Polityką Prywatności lub nie
zawierają innych treści zakazanych przez obowiązujące przepisy
prawa.
-
Użytkownik ma
prawo powiadomić Usługodawcę o każdym przypadku naruszenia jego
praw, jak również o jakimkolwiek przypadku naruszenia zasad
określonych w Regulaminie lub Polityce Prywatności przez
zamieszczone Treści.
-
Wszelkie
zastrzeżenia dotyczące Treści Użytkownik powinien zgłaszać pod
numerem Infolinii lub za pomocą formularza kontaktu znajdującego
się w serwisie Platformy Media Markt Fotolab.
-
Usługodawca
zastrzega sobie prawo do usuwania lub niepublikowania Treści w
przypadku ich niezgodności z Regulaminem, Polityką Prywatności
lub przepisami prawa albo dobrymi obyczajami oraz blokowania
możliwości publikacji Treści osobom naruszającym w sposób
notoryczny postanowienia niniejszego Regulaminu, w szczególności
wskutek otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania od
zainteresowanych osób wiarygodnej wiadomości o bezprawnym
charakterze zamieszczonej Treści. Usługodawca może również
przekazać pozostające w jego posiadaniu dane Użytkowników -
autorów Treści sądom, prokuraturze, policji i innym uprawnionym
organom państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
-
PRAWA
AUTORSKIE
-
Platforma Media
Markt Fotolab chroniona jest prawem autorskim. Wszelkie prawa
nieprzyznane Użytkownikowi wprost na mocy postanowień Regulaminu
są zastrzeżone. Użytkownicy mogą korzystać z utworów oraz baz
danych zawartych na Platformie Media Markt Fotolab jedynie w
zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4
lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z
dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. W szczególności poza
określonymi w tych przepisach przypadkami zabronione są dokonywane
w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy:
reprodukcja, kopiowanie, przekazywanie, dystrybuowanie lub
przechowywanie części lub całości zawartości Platformy Media
Markt Fotolab, o ile nie zastrzeżono inaczej w Regulaminie.
-
Usługodawca
udziela zgody Użytkownikowi na drukowanie kopii lub wyciągów z
Platformy Media Markt Fotolab wyłącznie do własnego użytku
Użytkownika, nie związanego z działalnością gospodarczą lub
zawodową Użytkownika.
-
POZASĄDOWE
METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW
-
Szczegóły
dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form
rozstrzygania sporów znajdują się pod
adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
-
Pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna
jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma
ODR).Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę
internetową z punktem kompleksowej obsług dla konsumentów i
przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia
sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
-
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
-
Regulamin
dostępny jest na Platformie Media Markt Fotolab.
-
W przypadku
uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub
bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia
nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień
Regulaminu. Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub
nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie
postanowieniem.
-
Na podstawie
art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami),
Usługodawca informuje Użytkownika na jego żądanie, w formie
przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z
korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą
elektroniczną.
-
Sądem
właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z niniejszego
Regulaminu i Umowy Sprzedaży jest rzeczowo i miejscowo właściwy
sąd powszechny.
-
Usługodawca
uprawniony jest do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu w
przypadku zaistnienia: (a) zmiany obowiązujących przepisów prawa
mających zastosowanie do świadczenia usług drogą elektroniczną
lub transakcji zawieranych na odległość, (b) zmiany oferty
Platformy Media Markt Fotolab dotyczącej usług lub zmiany oferty
Sprzedających zamieszczanej na Platformie Media Markt Fotolab, z
zastrzeżeniem że zmiany niniejszego Regulaminu mają na celu
dostosowanie jego treści do oferty. Zamówienia złożone przez
Użytkowników przed wejściem w życie zmian regulaminu są
realizowane według dotychczasowych postanowień regulaminu.
-
Użytkownik
niniejszym oświadcza, iż zapoznał się z Regulaminem oraz
Polityką Prywatności, rozumie treść tych dokumentów i w pełni
ją akceptuje oraz zobowiązuje się do jej przestrzegania.
-
Regulamin
wchodzi w życie z dniem 25 maja 2018 r.
|
|